Dags för ett kritiskt inlägg

Men börjar med att jag älskar verkligen att få komplimanger, för  jobbet, dömningen eller för han man är som person =)

Nu till det jag ska vara sur på idag, Är på rikrigt dåligt humör idag och skall försöka rädda upp det med att kolla på  Timrå - Djurgården i elitserien i ishockey.

Hockeyn går ju mot att ha 2 st huvuddomare och 2 st linjemän. Jag tycker detta är helt rätt väg att gå och det måste bli så!

Det finns även inom de största ligorna i europa ett utbytesprogram för bra domare, så dom får åka till andra länder och döme. Tummen upp även för detta!

MEN: I dagens match dömde Marcus Winnerborg, i mitt tycke sveriges bästa domare. Med en domare från tjeckien, ingen skam över honom. Men att sätta ihop 2 personer som inte dömt ihop, inte känner varandra och kommer från olika hockeykultur. och tro att det ska bli ett bra resultat av detta är rikrigt dåligt utav ansvariga.

Winnerborg tog utvisningarna som han gör i varje match, Kanon ingen som är fel!
Men tjecken tog inte en enda utvisning på hela matchen. Och i stort så blev huvuddomarna ansvariga för  varsin planhalva (undantag finns) Och tycker det är konsitgt hur det bara han vara utvisningar på en planhalva genom hela matchen.

Skriver inte detta för att djurgården förlorade med uddamålet, verkligen inte dmarnas fel att djurgården gör en skitmatch.  Men tråligt att som domare och hockeyintereserad se hur fel det blev med fyr-domarsystemet i dagens match. På slutet av matchen så blir en djurgårdare trippad i anfallszonen, just denna gången var det tjecken som var där = ingen utvisning. Varpå spelet vänder och en djurgårdare blir utvisad i situationen efter, helt korrekt!
Men fel ändå!

Låt domare utifrån komma och döma, men blanda inte ihop olika nivåer i samma match.

Nu har jag skrivkramp och ska gå och sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0