Att sova middag

Detta är ett litet problem för mig, nu efter att jag varit sjuk så är jag fortfarande lite trött och sliten.
Har nu både igår och idag sovit på eftermiddagen, Helt underbart skönt att få ligga på soffan och sova lite.

Problemet kommer vid denna tiden klockan är nu 23,24 och jag är inte det minsta trött.
Kommer lägga mig i sägen snart och hoppas på att bli trött, trlogen så kommer det som vanligt inte bli så utan man kommer ligga och tänka och kolla på tv och bara känns stress över att vara skittrött imorgonbitti.
Och imorron blir det samma prolem, man kommer hem från jobbet trött, sover och kan inte sova på kvällen.

Måste komma igång med träningen nu idag, dock så vill jag bli helt återställd efter sjukdomen innan jag drar igång ordentligt. Får bli att gå ut på en promenad eller något liknande imorgon om man inte är helt ok.

Hade en rätt trevlig kväll igår. Skönt att få laga lite god mat.
Tack för sällskapet!

Det jag saknar mest efter avslutet av sambolivet är att laga mat till någon, Det är skittråkigt att laga mat till sig själv.
Man lägger inte ner varken tid eller energi i det, och då blir maten inte lika god eller nyttig.
Igår fick jag bjuda på lite mat, Fick bli en wok med kykling.
bara färska råvaror, paprika, babymajs, hericot verts, peppar allt dirket från grönsaksdisken.
Det blev helt kanongott och väldigt lyckat!

Så om någon vill ha mat någon kväll säg till så ska jag nog kunna laga något trevligt.
Kan ställa fram lite levande ljus och duka fint.

Ta med en flaska rött så har vi en helkväll.

Nu är det sovdags efter en trevlig dag. som efter lunch avnjöts med jobbdatorn på balkongen i solen.
Shorts och bar överkropp. VÅR! det är nu helt säkert att den kommer iår också.

Fick massor av jobb gjort sittandes där i solen, men blir mer produktiv när man njuter av omgivningen.

Har du inget att göra kolla in denna länk till Linus Omarks straff idag när sverige spelade hockey i karlskrona.

http://www.youtube.com/watch?v=YwI8o1d0cTE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0