Första lunga dagen på länge, Hockey VM

Skön dag idag, en sväng till uppsala på förmiddagen och södertälje på vägen hem.

Väl hemma så har jag plockat och fixat och även hunnit med 2 tvättmaskiner.

Sen var det dags för hockey VM, Sverige mot Lettland
Förlust, illa av sverige.

Men det är en grej jag vill ha synpunkter på:
Tackligen på Tobias Enström. Vad tykcer du?

""Han borde ha matchstraff. Man måste visa resekt för varandra. säger Andreas Johansson. ""

JAG tycker att det INTE är något större fel med tackligen, Enström har full koll på att Letten kommer bakifrån och romsar upp och vänder ryggen till 1 meter från sargen.
Han skulle helt klart ha tagit kontakt med sargen och tagit tackligen inte göra någon innebandy manöver och hoppas på att letten inte ska tackla.

Detta är nog en ganska ovanlig syn på denna situationen, men jag står för det.
Ska vi få mer tuffare spel i hockeyn så måste spelarna förstå att det kommer att smälla när man kommer mot sargen och agera efter den vetskapen.

Sen tycker jag att tackligar i ruggen är bland det fegaste man kan göra när man tacklar en spelare som är ovetande om att det kommer hända, och oftast i dessa situationer är man andra spelare in i en sarg situation.

Komentarer krävs! Vad tycker du? har jag rätt eller är jag ute och cyklar?

Kommentarer
Postat av: Stephan :-)

Nä, du är ute och åker inlines asg



Skämt åsido, jag tycker du har rätt (för en gång skull!)

2009-04-29 @ 00:53:52
URL: http://stevenssanningar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0