Jag är inte 08:a

Upp kl. tidigt idag och gav mig iväg norrut.

flyg från arlanda till luleå, redan då tycker iaf jag att jag kommit en bra bit norrut.
men idag var det inte nog, bara att hoppa i den hyra Saab 95 2,0 t automat och gasa mera norrut, ca. 16 mil senare, står det POLCIRKELN på en skylt.

Jaha ja, då har man ju åkt förbi den, stannade och kikade lite,. och ja. Det finns snö kvar.
Efter att varit på det företaget jag skulle besöka hör så har jag kommit till hotell jokkmokk, tagit 2 öl och ätig god grilierad kassler.

utanför fönstret kom det ett gäng ungdomar i 2 bilar, killarna möter tjejerna och ja! killarna vinner stort.
kul att kolla på men för ovanlighetens skull så känner jag mig faktiskt jävligt ensam, nu när man är 1135,5 km  hemmifrån.  Men det kanske är något possetivt med det också. att man har mycket saker att sakna hemma.

Finns så mycket possetivt i livet, man behöver bara öppna ögonen och se det.

Imorron kl. 07.00 börjar jag hålla min fösta utbildning. hoppas det ska gå bra och smidigt.
sen kl. 1700 går flyget hem från luleå och tillbaka på fast mark och arlanda beräknas till 18.15

ni som bor mellan lule och arlanda ha kaffe berädda, man vet ju aldrig om jag kommer ned dimpandes.

nu ska jag sova, kl. på 02.00 (jag har Canal+ här) och inatt är det nhl final.

till dagens roliga hisoria:

Står och pratar med kunden jag varit hos idag han hade jobbat 22 år på detta företag i jokkmokk.
pratar om varifrån jag kommer, svarar som alltid: - Gnesta, ligger 7 mil söder om sthlm. han tittar lite snett på mig och jag svarar.
Men det ligger så långt bort så jag är inte 08;a iaf.
hans svar är kanon, -Du låter inte som stockholmare.!
- Nej jag är sörmlänning, svarar jag.

Underbart!

Kommentarer
Postat av: flickvän?

"Men det kanske är något possetivt med det också. att man har mycket saker att sakna hemma."

haha är jag en av dom "sakerna?" :P

2008-06-09 @ 16:23:51
URL: http://luckylooser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0