Kan jag ha rätt?

Jag springer oftast ett löparspår som är ca 2,5 km långt.
Uppför och nerför, och självklart springer man alltid åt samma håll.

Idag bestämde jag att jag skulle ta endra varvet mot normalt.
Och det var mycket jobbigare, känndes som mer uppför.

Kan det vara så att normala varvets uppförsbackar är branta och korta, medans andra varvet har långa och mindre branta.

Och då känns det som värre.

För det borde väll vara så att det är exakt lika mycket höjdmeter vilket håll man än springer åt?

Dangens skumma tankar från Jonne

Kommentarer
Postat av: Anton

Som vanligt då du har frågor om kroppen vet kiropraktor Anton Reiderstedt svaret! :P Allt handlar om det mentala. Din psyke är vant att springa ett varv, du vet hur du ska fördela din energi utmed "loppet". Samma sak som att springa ett maraton, andra gången går alltid bättre (om du är lika bra tränad som det förra) eftersom du vet hur du kan lägga upp ett lopp. Sen är det väl klart att om det är långa uppförsbackar så blir det mera mjölksyra som tär på musklerna. Dock borde detta inte spela någon roll på en så kort sträcka eftersom du nu borde vara ganska vältränad?!? ;)

2008-08-10 @ 02:47:41
Postat av: Baumer

Haha säger bara ANTON-PEDIA!! :P Sök jobb på wiki vaffan! ;)

2008-08-10 @ 11:53:07
URL: http://www.baumerfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0