Jobbigt att vara seriös hela tiden

Fan vad jag önskar att man bara kunde svara "vad vill du" i telefonen.

Men jag jobbar ju som Servicetekniker och alltså med Kundralationer.
Då kan man inte göra det. Så hur jobbig kunden än är så kan man inte säga det.

Igår hade jag en kund som inte kunde Trycka på startmenyn och sen gå till program.
Även fast jag steg för steg förklarade.
Detta är något som jag kan bli lite less på.

Men jag kan inte säga att kunden borde gå en datorkurs, utan jag får glatt säga att vi kommer till honom och fixar det.
eller som i detta fallet han kom till kontoret och vi fixade det där.

Tacka vet jag att hockyn snart börjar så folk skriker när dom lir arga och man kan få tillfälle att säga vad man tycker utan att bli av med jobbet. Känner mig riktigt laddad för en ny säsong nu.

dock så går det lite knackigt med träningen, inne på upploppet av träningen inför fystesterna,
dock så är vikten inte på plats så det kommer fortsätta efter avklarade tester.

Idag så började dagen i Gbg med ett monsterjobb, efter 5 timmar klev jag ut och åkte vidare, 2 kunder och 35 mil senare sitter jag på hotellet i Kristianstad igen, Men lär sig lite av att vara ute och springa.
Idag lärde jag mig att kolla kartan ordentligt!

Skulle springa något test som finns här 1,2 km - Ta tid - kolla på en lista efter din ålder och tid hur bra tränad du är och hur du ska fortsätta. Sprang runt första varvet på 6 min, kollade tiden ( Ganska dålig kontdition)
Något fel tyckte jag och det var det, hade sprungit på tok för långt.
Ett varv till skulle jag väll orka med, kommer tillbaka 5 min 30 sek, (ganska bra kontition)
Rätt nöjd med det men kollar kartan igen, har även denna gången sprungit fel, men inte lika grovt.
Orkade inte ta ett 3dje varv men blev kanske 2,8 km på 11,30.
Dock med en paus på några minuter.

Förutom att benhinnorna gjorde att jag grinade efter "målgång" så är jag nöjd med tiden.
Jobb från 8 - 20,30
Dålig / nästan ingen Frukost
Mat på McD kl. 15,00
Och helstressig dag utan att dricka tillräkligt med vatten.

Det känns som NU JÄVLAR SKA JAG.... Springa ett bra test på domarkursen =)

En Nöjd och glad jonne går nu och lägger sig och kollar lite tv.
Morgondagen börjar innan kl. 6 så det kan behövas sova lite ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0