Karlskrona, Snabbresa idag

Åkte kl. 07,50 Från bromma med ett väldigt litet Saab plan, Resan gick smidigt och fort.
väl framme så bjuds jag på toppenväder.

Får min hyrbil, men ljusblå Ford, Vidare mot kunden i Karlskrona 4 mil från flygplatsen.
Jobbet gick väldigt smidigt och väldigt bra. Rätt kul att kolla på när lysrör tillverkas.

Klar med detta redan till lunch, och flyget skulle inte gå hem förns kl. 18,30
Lyckades få den sista platsen på 16,00 flyget hem och åkte förbi Statoil och köpte en sallad och en tidning.
Ut till en strand och åt min sallad och läste min tidning. Värmen var nästan så varm att man ville bada, men vid närmare eftertanke så var det nog inte badtemperatur i vattnet.

Av med tröjan och sola tills det var dags att åka till flygplatsen,
Frasen "har du solat i Blekinge" fick idag en helt ny innebörd.
Första dagen efter en lång vinter som man tar av sig kläderna och lägger sig och solar så är man allt annat än brun.
De militärer som hade övning utanför stranden funderade nog både en och två gånger vad det var för lysande varelse som befann sig på sranden.

Väl hemma så kan jag säga att dagen startade Blek i Blekinge och avslutades i duschen i Gnesta utan att jag behövde ha lampan på. Jag är Kräfta på hela överkroppen. och det finns nog dom i gnest som undrar var det röda skenet kommer ifrån, Ingen fara. Det är bara jag som har solat!

Imorron drar jag till sommarstugan. ska bli skönt att åka iväg på lite semester, ska bli väldigt kul att umgås 5 dagar med syrran och hennes barn. och det ska bli väldigt välbehövligt att få mat lagad av mamma och pappa i fem dagar.

ska försöka att ta mig ut och springa dom tre hela dagarna vi är där uppe (torsdag, fredag och lördag)

Kommer ha datorn med mig för att jobba lite på fredag och det finns en möjlighet att jag ska kunna skriva lite blogg uppefrån skogen också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0