Akut Övreluftvägs Infektion

Visst låter det som ett livsfarligt tillstånd.

Nu är det just det jag har infektionen alltså, inte något livsfarligt.
Det kom doktorn fram till idag, en influensa som gått över till detta. Och med detta menas igentligen bara denna hostan.
Febern som igår va tillbaka med halv kraft är idag försvunnen och jag har faktiskt mått ganska bra.
Orkade faktiskt träffa lite kompisar idag, första gången jag träffar folk på en vecka, Träffade nisse och sigge nere utanför apoteket och vi satt i solen och pratade en stund.
Skönt att få jiddra lite med folk igen.

Blev sjukskriven denna veckan ut av en riktigt duktig doktor, har har i vanliga fall en privat mottagning som ingår i vårdvalet, men får alltså gå dit istället för till vårdcentralen om man tycker det känns bättre. Funderar på om jag ska göra det nästa gången jag behöver hjälp. Han skrev även ut Cocillana-Etyfin, Hostmedicin som faktiskt hjälper.
Dock är den jävligt stark och men blir allt lite påverkad av den, men bara den funkar är jag nöjd.
Tror dock inte jag blir hemma hela veckan, om det inte kommer något större bakslag ska jag vara tillbaka på jobbet på torsdag. Saknar att jobba, det är nog ett bra tecken på att man gillar sitt jobb.

Fjällenresan närmar sig och idag så hoppade sigge av den.
Tråkigt med kompisar som inte kan planera eller bestämma sig. men det var väntat med ett eller ett par avhopp.
Tror inte det är slut med detta är det sista, men det gör mig inget, vi som åker kommer ha sjukt kul.
Dock har jag efter att jag buggt om bilen till vanlig storlek (den hade bara framsäte och galler förut) kommit fram till att det är inte mycket baksäte så om det bara blir en bil vi ska åka i kommer det krävas noggrann packning av oss som ska åka.
Inget onödigt får följa med och man får leka tetris för att få in allt i bilen.

Tror att hostmedicinen gör en pigg, har varit uppe sen kl 8,30 imorse och jag är inte det minsta trött.
Men har inget som är planerat för morgondagen mer än att bli frisk. så kan vara uppe.


Att vara sjuk måste vara en av dom tråkigaste sakerna, efter att vara arbetslös.

Jag förstår inte hur folk som fuskar med att vara sjukskrivna under en längre tid kan tycka det är något bra.

Man får inte så mycket pengar som när man jobbar, man blir ju uttråkad som fan, kollar bara tv och gör inget vettigt.


Nej nu får det vara dags för sängen,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0