Möte med banken

Idag har jag varit på mitt första riktiga möte med banken.

Jag har kollat lite på att köpa lägenhet, och ville nu veta vad jag kunde köpa för.
Och nu har jag full koll på vad jag kan köpa, vad det kommer kosta i månaden och allt annat som kan vara bra att veta.

Nu kommer man ju till den stora fråga vad man ska köpa.
Ska jag bo kvar i Gnesta, ska jag flytta närmare jobbet.

Massor med frågor, Hemnet är en väldigt bra hemsida. där kommer jag hänga framöver.

Men vuxenpoängen blev ju mycket högre nu när jag börjat med ett privat pensionssparande.

Är nöjd med allt, dock saknas lite pengar till handpenningen som behövs, detta skall ju vara minst 10 % av köpe beloppet.

Sen vill man ju undvika topplån, bottenlånet går till max 85% av beloppet man köper för.
Så igentligen skulle man vilja ha 15% i handpenning.

På en lägenhet för 725 000:-
Min: handpenning 72 500:-
Skulle vilja ha handpenning: 108 750:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0