Lycksele

Det var inte en drömresa, men kul att se en ny "stad" i norrland.
7000 innevånare i staden och 12000 i komunen, alltså lite större än gnesta.

dock är detta den största staden på 10 mil i omkrets. Det är inte gnesta iaf.
Bor på hotell lappland ett underbart fint hotell som dessuom har bastu på rummet.
Det är LYX, just kommit ut ur den med en kall norrlands (såklart) i handen.

Känns skönt att veckan är klarjobbad för min del, morgondagen blir lugn, ska flyga imorron bitti.
0600 går taxin från hotellet, det skumma är att det känns som sovmorgon gämfört med mina 5 och 4,30
Så sex blir trevligt, sen sova lite på flyget hem.

När jag flög hit idag så var det inte mycket folk, 7 st på ett ganska litet propellerplan.
Jag satte mig nästan längt bak på flygvärdinnans inrådan. det går visst inte att lyfta med så lite folk om man sitter fram.
Lite kul är att jag flög ett plan som mellanlandar i lycksele för att flyga vidare till arvidsjaur efter det. och Kevin borgs pappa och syskon var med på planet. Jag hälsade till kevin och önskade de flygande en trevlig vistelse i sverige!

Nu är det tv en liten stund, sen är det sova sova säng som gäller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0