Bredbandsakuten. Rån av Bredbandsbolaget

Har du sett reklamen från bredbandsbolager, med folk som gräver ner /sopar sina problem under mattan.
Har du läst vad det kostar att ringa.

Nej det hade inte jag heller förns jag städade runt tv;n och var väldigt väldigt nära min 32" tv.

Det kostar 19,90 i minuten.
Det låter ju kanske inte så väldigt mycket. men räkna med att det tar ett tag att lösa problemet,
Och om det är samma operatörer som Bredbandsbolaget har på sin vanliga support så är det riktigt illa, då tar det minst 30 min för ett litet bekymmer.

19,90 / min blir 1194 :- / timme.

För detta får du en IT kunnig person som kommer hem till dig och hjälper dig med detta på plats.
Denna personen har med största sanolikhet också bättre kunskap om din utrustning.

Och ser man det som att samma personal som de har på sin vanliga support ska göra detta, då kommer ju deras kunder att få vänta längre i den redan väligt långa telefonkön.

Detta är inget fördömande av deras nya tjänst, men dom gämmer vad det kostar och det kostar för mycket för det jag tror man får. Jag tänker inte ringa och testa då jag 1, kan lösa mina egna problem, och 2 inte tänker lägga massa pengar för att prata med någon jag inte vill prata med.

Varning för detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0