Långresa, Lyckad dag

Sigge skulle köpa mc och jag var snabb på att hänga med.
Hojjen en CBR 600 skulle inhandlas i nybro, resan började kl. 6 för att vi skulle komma hem skapligt, men oj så fel vi fick.

Nybro är en väldigt liten stad i småland, men dom har ett hockeylag som spelar i allsvenskan.
Han som sälde hojjen bodde 2 mil utanför mitt i skogen, efter att hojjen var inköpt och tryggt lastad i dagens forden opel vivaro så drog vi en annan väg hemmåt. vi skulle varit hemma vid halv 4 tiden.

Sen började det gå fel, Sigges båda syrror bor och pluggar i växjö, Klart vi skulle hälsa på.
Jag känner ochså folk i växjö, fler som fick spontana besök.

Mat i växjö och fortsätter resan hemmåt. Vi hoppades på att få kolla på Elitseriehockey live i jönköping, men Hv spelade borta.

Sigge har en kompis som pluggar i Linköping, eller en bit utanför, dit skulle vi självklart också.
Där blev vi bjudna på tårta och verkade som det va fest pågång. Inbjudna på festan och utgång, så är vi tyvärr tvungna att säga nej till det.
Inga partykläder hade sigge, jag hade en trasig lins och såg förjävlig ut i ett öga.

Hem mot gnesta igen, hemma kl. 20,15. Strax över 14 timmar tog allt detta.
Men det var en jävla trevlig dag, nisse kom ner och vi skulle drick aöl, men då slog tröttheten till och kl. 22,00 var jag tvungen att ge upp.
22,30-14,30 15 timmar i sängen, varav alla sovande, Nu är man pigg och utvilad för en dag med hockey i nyköping (döma) och hoppas på att hinna hem och spela hockey i gnesta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0