Hockeydag

Ja, då har man dömt 2 st matcher idag som huvuddomare.
Det är fruktansvärt kul att vara det. få bestämma allt, ta utvisningar och allt som hör till.

Idag känns det som det gick väldigt bra också. först en U-13 match, sen direkt efter en U-16 match.

Riktigt kul att eddie gick på linjen på U-16, skönt att ha honom tillbaka på rätt nivå!

Dock så skulle jag ha åkt till sthlm och drukit öl med syrrans man för att fira honom, men jag var så trötter.
Så fick ge upp det och åka hem och sov från 19,30 till 21,30
Skönt, då det blev några timmar för lite sömn inatt.

Efter somnen så har jag legat i soffan druckit vatten och bara gosat med puma.
Skönt att ta en kväll och bara softa och ta hand om sigsjälv.

Skulle dock vara trevligt att faktiskt ha någon som kan hjälpatill och ta hand om mig, men vafan. Jävligt skönt att vara själv också.

Nu är det discovery som gäller någon timme till sen blir det sängen, samma tid som kanske du går ut på krogen går jag och sover, Vem av oss kommer må bäst imorron? ;)

*Djurgården vann hemma mot MoDo, nu är det bara 2 poäng upp till den viktiga 10:onde platsen, och fasktiskt bara 4 poäng upp till den Grymt bara 8;onde platsen som batyder slutspel.
Men bara vi slipper kvalsserien.

Kan man säga "VI" om ett lag som man håller på?
Vet att niklas Wikegård fick pisk av sina chefer när ha sa det för mycket i J-VM, jag tycker det är en självklarhet att säga så. Laget är beroende av sina fans för att få in pengar, stöd och diverse.
Är man då ett Fans, då är man väll den del av laget, den så viktiga 6:e utespelaren som hemmapubliken kan utgöra.
Hockey och alla sport är känslor, jag är Djurgårdare, jag känner mig som en del av laget, dock väldigt passiv del av laget men jag tanker fortsätta att säga att VI vann.

Forza Djurgården,

Tack till Er som kom til mig igår och umgicks, väldigt trevlig att träffa gamla vänner från tider som gått.
det tycker jag vi gör om, och NEJ jag har inte glömt att vi ska träffas Lördegen den 31 Jan. ;)

Kommentarer
Postat av: Anna

nää kan inte hålla med dej om de ;) tycker det låter konstigt när nån säger:

"vi vann!!"

"vaddå spelade du oxå" är mitt svar på de ;) hihi

2009-01-18 @ 21:44:26
URL: http://mittlivmedmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0