Vintern har kommit,

Men har den gjort det för att stanna?

-det tror inte jag, all denna underbara snö kommer vara borta innan du kan läsa alla ord på B i Nationalencyklopedin.
Jävligt tråkigt tycker jag för jag älskar när det är såhär.

Idag har jag i detta väder åkt till jönköping och tillbaka, dock stannade jag i nyköping på hemvägen och dömde hockey.
Så länge inte vägverkat hade Vräkt på med salt så gick det ganska bra och köra, lika halt överallt.

Men när dom på vissa stäcker fått för sig att ju mera salt dästo bättre, då blev det svårtkört.

Inte så väldigt många olyckor, och dom som var verkade ganska lätta.

Och tänk om folk kunde lära sig köra även när det är halt.
Leka lite på en parkering och förstå hur deras bil beter sig när väglaget inte är torrt och varmt.

Jag passade på och lära mig Mazdan lite mera, körde lite agresivare än bruktigt på väg från motorvägen och in, och kan säga att med båda ABS och Antispinn/antisladd.
Så behöver man göra mycket fel innan det inte går att rädda.

Nej nu är det lite mat och sen bingen som gäller.
Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0