Ambulanstransport - 15 mil

Igår blev en lång jobbdag igen, åkte hemmifrån på morgonen med resmål Emmaboda.
Innan jag ens hunnit dit las ett till delmål upp på resan, Skillingaryd.

Så Fört till Emmaboda och fixa, sen vidare till Skillingaryd och fixade där.
riktigt trevligt folk som jobbade kväll där.

Efter detta rasa hemmåt, när jag just kom ut ur Jönköping kom en ambulans med blåljus på och körde om, Perfekt jag får lite lift upp för backarna efter Jönköping, för där brukar det alltid gå segt.

Men ambulansen fortsätta hela vägen till Linköping.

Efter att sett denna resa åkandes med lite avstånd bakom ambulansen så förundras men över hu lålig koll många har i backspeglarna, jag kan erkänna att någon gång missat att det kommit en bil som påkallat friväg bakom.
Dock en väldigt kort stund.

Men på dessa 15 mil så var det ganska många som helt missade att det kom en ambulans med båda blåljus och sirener på. Värst var en dansk registrerad custom bil med påhängd husvagn.
Varför han inte såg ambulansen var inte så konstigt när vi väl kom om, hans bil var ca 1 meter smalare än husvagnen. Och han hade inga extra backspeglar monternade, så han hade en mycket stor "dött" synfält bakom sin husvagn.

Denna bilen stoppade oss under ca 2 km, Om jag låg skadad bak i ambulansen skulle jag önska att ambulansföraren hade en raketvapen monterat så han kunde skjuta bort bilar som är ivägen.

Så dagens uppmaning, håll koll bakom din bil.

Jag avslutar med ord från en kund som jag pratade med igår.

"- Kör försiktigt!, men bli inte omkörd"

Ikväll är det planerat grillning hemma hos våran högsta chef i norden, dom som jobbar över sommaren får en liten bonus med dricka och god mat. så ikväll kommer jag inte skriva något =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0